Narodnjaci narodu!

Posted on Listopad 2, 2007. Filed under: antifa, exyu, hr, music |

Objects in rear view mirrorOgnjen je spremio u svoj del.icio.us link na raspravu na usenet grupi hr.soc.grad.pula koju je pokrenuo Edgar, a koja pita “Šta mislite, zašto toliko mladih sluša narodnjake?“… Kako sam ja pretplaćen na Ognjenov del.icio.us feed eto prilike za sudjelovanje 😉 Moja omiljena tema. Srpski narodnjaci u hrvatskom narodu.

“On Sep 25, 12:51 am, “edgar (bursic)” <ed@fazan.org> wrote:

> Šta mislite, zašto toliko mladih sluša narodnjake?
> 4. nešto drugo (dodajte)

svaka generacija ima u zadatak pomiriti sve veći jaz između ‘tradicionalnih vrijednosti’ i svakodnevnog ponašanja… pomirenje tog jaza je šizofreno… ponašanje ne samo da nije u skladu sa ‘tradicionalnim vrijednostima’ nego taj nesklad najčešće uopće nije osviješten… znači ovako: mladi se karaju bez prezervativa i prije braka, puše travu, čvakaju ekseve, vole srpske filmove & muziku, vole trošiti… ništa od toga im ne preporuča ni Obitelj ni Crkva, a bogami ni predsjednik mesić, no ipak kao i njihovi stariji sugrađani mladi najviše vjeruju, tadaaaam: crkvi, pa radiju i televiziji, a na visokom 4. mjestu je predsjednik mesić.. istraživanje instituta za društvena istraživanja na 2000 ispitanika u dobi od 15 do 29 godina)..

link: http://www.radio101.hr/vijesti_arhiva.php?id=17331

o crkvi sve najgore.

radio i televizija pršte od medijskog osviještavanja u kojem tvrde (mediji) sami za sebe da su manipulativni, lažljivi, pokvareni, pohlepni za profitom, jeftino prodani za (ikakvu) pažnju… znači nije informacija ta koja nedostaje… očito da se interpretacijski aparat ne razvija uvidom u više činjenica… njih je sasvim dovoljno no razuma ipak sve manje… u hrvatskoj i najtračerskije emisije poput crvenog tepiha ili shpitze zauzimaju vrlo ciničan i kritičan stav prema onome što prikazuju.. čak bi se moglo reći da su zauzeli ultimativne moralizatorske uloge prokazivanja lažnog hrvatskog jet seta i što god da je već u fokusu njihove pažnje ovih dana… toliko znanja i kritičkih obrata iz prošlosti, a na tv-u i oko njega sve skupa nikad jadnije…

priznali su da su travu pušili: bivši predsjednik amerike, sadašnji predsjednik amerike (s naglaskom na kokainu), pokojni premijer hrvatske, sadašnji predsjednik vodeće hrvatske oporbene stranke, predsjednica marginalne oporbene stranke.. istina svi su rekli da im nije bilo dobro, da ih nije pucalo, da su se usrali i da ne bi više, te da misle da to nitko ne bi smio raditi.. ccccc… očito da duvanje više ne provocira nikoga osim one pomahnitale haespeovke kaj maše pištoljem po korčuli…

nekoliko generacija je gradilo mit o subkulturi i glazbi kao graditelju interpretacijskog aparata koji mijenja stari konzervativni svijet u neki novi bolji, liberalniji…. prvo rasist elvis sa kokoticama, benzinom i adrenalinom, pa duge kose, duvanje, karanje, halucinogeni, pa kratko, obrijano, beskompromisno, kritičko, nihilističko… onda su u jednom trenutku te subkulture postale referenca naspram koje se trebalo distancirati.. prvo od ljigavih hipika, pa pretencioznih prljavih pankera, pa od razvaljenih rejvera……

i eto nas do narodnjaka.. za hrvatsku mladost savršene šizofrene pozicije.. prvo srpsko je i zbog toga omraženo i zabranjeno u svim medijima…. drugo time što je srpsko primitivno naspram građanske evrope.. treće zaglupljujuće naspram kvalitetne glazbe… od nje se distanciraju apsolutno svi koji drže do bilo kakvog socijalnog statusa i koji se pokušavaju ogledati u svom zamišljenom zrcalu ‘kako me drugi vide’… e upravo se od te impotentne grupacije danas treba distancirati.. i to danas uspješno i radi jedina prava subkultura u hrvatskoj.. ona narodnjačka…

prvi mit koji treba zaboraviti je da je glazba ikada a danas još manje nosila ikakav potencijal promjene dominantnih društvenih paradigmi…

drugi mit je da iako subkulturna narodnjačka priča je još uvijek bez ikakvog odmaka i svijesti duboko seksistična, nacionalistička, homofobna, konzumeristička, bez ikakve kritike, bunta ili ikakve zanimljive autentične artikulacije…

šteta…

Oglasi

Make a Comment

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

3 komentara to “Narodnjaci narodu!”

RSS Feed for ki.ber.kom.uni.st Comments RSS Feed

Postoji subverzivni element u ustrajnosti narodnjačke kulture. Njena subverzivnost međutim nije prvenstveno u tome da ona opstaje hrvatskom nacionalnom identitetu uprkos. Odnosno ona to jest gledano iz horizonta hrvatskog nacionalizma koji je svjestan da je preporod nacionalnog duha u 90-tima bio veliki projekt nasilnog stvaranja novog hrvatskog identita raspelom i dalekovidnicom pa onda i nalazi utjehu u tome da će oblici bunta omladine, kako to obično biva, posegnuti za zabranjenim.

Ali gledanje iz tog horizonta propušta uvidjeti da narodnjačka, ili preciznije rečeno novokomponirano-narodnjačka kultura, nije proizvod nacionalnog ili etničkog identiteta. Naprotiv, ona je fenomen socijalnog identiteta. Prisjetimo li se jugoslavenskog perioda, ona je nastala kao kultura radničkih klasa, srednje klase, a njena općejugoslavenska prisutnost kao posljedica sve konsolidiranijeg jedinstvenog medijsko-javnog prostora u 80-tima. Miroslav Ilić, Neda Ukraden, Hanka Paldun… i više no bilo tko drugi Lepa Brena bile su zvijezde jugoslavenskih masa, slušalo ih se u svim dijelovima zemlje i slušalo ih je prije svega industrijsko i seosko radništvo. (Nota bene, kao što je narodnjačka kultura kao općejugoslavenski mainstream preživjela u jugoslavenskom prostoru nakon raspada bratstva i jedistva, tako je preživjela i općejugoslavenska alternativa – raznorazni punk, post-punk, wave, no-wave i sl. fenomeni. Jedno ukus roditelja, drugo ukus buntovne djece.)

Gleda li se na narodnjačku kulturu kao proizvod socijalnog identiteta onda nije niti teško shvatiti da se u njoj ogledaju i socijalne patologije – patrijarhalnost, homofobija, konzumerizam i nacionalizam. Svojedobno je Hudelist u Globusu ispravno primijetio da su upravo najnacionalističkiji slojevi hrvatskog društva, oni koji su prvi išli kao dragovoljci na ratište i najviše se napajali nacionalističkim huškaštvom upravo bili ti koji su održali narodnjake na životu po mračnim birtijama predgrađa.

Narodnjaci ne dolaze s istoka, oni dolaze iz središta društva. I upravo kao dio socijalnog identiteta narodnjaci imaju tu, doduše ne previše bitnu, subverzivnost. Oni su unatoč sada već napuštenoj socijalnoj i još uvijek postojećoj medijskoj cenzuri ‘osveta’ socijalnog identiteta projektu izgradnje nacionalnog identiteta. Međutim, slabašna osveta – raspjevani bunt masa koje su se toliko zaglušile milenijskim obečanjima nacionalnog identiteta da nisu uspjele izustiti tri suvisle na proces nove klasne stratifikacije koji je bio u tijeku. Mora da je kognitivna disonanca bila prevelika… Što me, hmmm, nuka na pitanje kakva se kognitivna disonanca krije iza obožavanja klerofašističkih stadionskih rokera?

> Što me, hmmm, nuka na pitanje kakva se kognitivna disonanca krije iza obožavanja klerofašističkih stadionskih rokera?

kognitivna disonanca da se uz standardne narodnjake može proveseliti, napiti, zaplesati i zapucati iz pištolja (ne nužno svi sve), a da thompson dobro artikulira njihovu nacionalklasnu poziciju + ‘nabrijana je mjuza’… thompsonu je vjerojatno bijelo dugme nedosanjani san, a taman se i fina razlika u vremenu može tražiti uspoređujući ta dva fenomena… divlje jagode su tu više tehnička referenca, rekao bih 😉

E da se ovako bavite fenomoenom zvanim Pink Floyd bilo bi dobro,ja sam obaoavaoc te grupe


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

%d bloggers like this: